مدیرکل شیلات استان بوشهر از پرورش صدف خوراکی دریایی، جلبک، ماهیان زینتی و زالو در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: در هفته دولت طرح‌های پرورش ماهی با سرمایه‌گذاری ۱۷۶.۴ میلیارد تومان وارد مدار تولید می‌شود.

پرورش صدف خوراکی دریایی‌ در نوار ساحلی استان بوشهر

به گزارش قدس انلاین، عقیل امینی، صنعت آبزی‌پروری در استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بوشهر یکی از استان‌های پیشران در صنعت پرورش آبزیان است و به‌عنوان قطب تولید میگو پرورش در کشور معرفی شده است.

وی پرورش ماهی در خلیج‌فارس و استخر پیش ساخته و بتنی در ساحل را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر دانست و تصریح کرد: تکثیر و تولید بچه ماهی و میگو از دیگر فعالیت‌های استان بوشهر است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از برنامه‌های دیگر پرورش آبزیان خبر داد و بیان کرد: در این زمینه پرورش صدف خوراکی و دریایی، جلبک، ماهیان زینتی و زالو در نوار ساحلی استان در برنامه شیلات استان بوشهر قرار دارد.

امینی با بیان اینکه دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی در حوزه اشتغال و تولید خیز بلند برداشته است گفت: در این حوزه طرح‌های مهمی در بخش تولید آبزیان پرورشی از جمله ماهی و میگو تدوین و عملیاتی شده است.

وی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 9 طرح در حوزه شیلات استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این بخش 6 طرح با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 764 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و زمینه اشتغال 154 نفر فراهم می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از افزوده شدن یک‌هزار و 973 تن ماهی پرورشی به ظرفیت تولید این آبزیان در کشور خبر داد و بیان کرد: در هفته دولت 3 طرح پرورش ماهی در دریا در محور ساحلی استان بوشهر به ظرفیت‌های 700 ، 250 و یک‌هزار تن وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود.

امینی با بیان اینکه در هفته دولت طرح‌های پرورش ماهی در استخر پیش ساخته به ظرفیت 23 تن افتتاح می‌شود افزود: در این هفته عملیات اجرایی تولید مولد میگو عاری از بیماری با ظرفیت 2 هزار قطعه و سرمایه‌گذاری 460 میلیارد ریال در تنگستان آغاز می‌شود.

وی آغاز عملیات اجرایی پرورش ماهی در استخر بتنی با تولید 5 تن و سرمایه‌گذاری 12 میلیارد ریال از دیگر طرح‌های هفته دولت دانست و تصریح کرد: همچنین عملیات تکثیر و نرسری ماهیان دریایی با ظرفیت 5 میلیون قطعه و 700 میلیارد ریال در هفته دولت آغاز می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر توسعه طرح‌های پرورش آبزیان در روستاهای ساحلی استان را از اولویت برنامه‌ها دانست و بیان کرد: مشارکت دادن روستاییان در نوار ساحلی بوشهر در عرصه پرورش ماهی و میگو مورد توجه ویژه قرار دارد که نقش مهم در اقتصاد، معیشت و اشتغال خانوارهای روستایی در سواحل استان بوشهر دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.